Szakmai Ajánló


CubiCup: a családi játék,
az óvodástól a nagypapáig mindenkinek kínál gondolkodást, szórakozást és építő jellegű küzdelmeket.

A játék

A CubiCup olyan 5 perces agytornáztató stratégiai játék, amelynek egyszerű szabálya garantálja a legváltozatosabb mérkőzéseket. Nemes anyag, letisztult forma. Ideális oktató, szórakoztató, frissen tartó játék. Békésen elül a polcon és várja az 5-10 perc alatt kikapcsolódni vágyó családtagokat és barátokat. Magyar találmány, hazai gyártmány, világszínvonalú társa a nagy külföldi cégek páros logikai játékainak.
Tanuld, játszd, keresd nálunk - és ha jót játszottál, ajándékozd meg vele magad és barátaid!

A feltaláló

2002-ben Kovács Gábornál felhalmozódott néhány hulladék kocka, ami úgy döntött –Gábor segítségével-, hogy játék szeretne lenni. Először piramisba (hivatalos nevén tetraéderbe) rendeződtek, majd színt kaptak, végül –és talán ez volt a leghosszabb idő- játékszabály keletkezett hozzájuk. Így született meg 2005-re az új magyar logikai játék, a CubiCup! Ha bővebben érdekel a történet, olvasd el a honlapján a látogatóknak szóló részelteket.
2009-ben Kovács Gábor találmánya bekerült a TV2 műsorában a „100 csoda”, a 100 legjobb magyar innováció közé.

Játék fajták

A kétszemélyes játék műanyag- és fa tálcás változatban készül, mindkét esetben 17 mm-es fa kockákkal. A CubiCup Color kockái színesek, sokféle kombinációban vásárolhatók. A CubiCup Nature változatot kizárólag természetes anyagokból gyártották, a 17 mm-es kockák sötét és világos natúr színűek, a fán kívül más anyagot a csomagolás sem tartalmaz. A háromszemélyes változat fából készült, színes kockákkal. Rendelhetők egyedi árajánlattal nagyméretű, 50 mm-es kockával készülő, teljes asztalt igénylő változatok, tetszőleges kocka színekkel.

Játékpedagógiai szösszenetek a Cubi Cup játékhoz
(Készítette: a JÁTÉKFORRÁS Szakmai Műhely)
A Játékpedagógiai szösszenetek tartalma és részletei a JÁTÉKFORRÁS szellemi tulajdonát képezik, annak részletekben vagy egészében történő átvétele, másolása csak a JÁTÉKFORRÁS írásbeli engedélyével lehetséges.

A CubiCup játékszabálya letisztult, egyszerű rendszer, melynek felfogása nem igényel kiemelkedő képességeket. Nem kell hosszan magyarázni és szabálykönyv sem szükséges hozzá. Több szempontból fordítva működik, mint a hagyományos társasjátékok: nem az győz, aki többet tud elhelyezni a saját kocka készletéből, hanem az, akinek marad a végére; nem megfelelő a csak védekező vagy csak támadó stratégia, mindig az éppen kialakult helyzetnek megfelelően kell dönteni. Ebből kifolyólag nincs két egyforma játék!

A CubiCup alkalmazkodik a mai ember életmódjához: sajnos kevés az időnk egymásra és még annál is kevesebb az egymással való játékra. Rohanunk, nincs hely, nincs idő, az együttlétek a valahová történő közös rohanásokban merülnek ki. Gyakran gyerekek és felnőttek csak felkeléskor és lefekvéskor találkoznak. A CubiCup segít megtalálni ebben a rohanó világban a napi 5-10 perc játék lehetőségét: békésen elül otthon a polcon, nem kell lebontani, mert önmagában szép; és várja, hogy segítségével megpihentessük fáradt fejünket. Nem igényel előkészületeket, csak azt, hogy két ember 5-10 percre megálljon mellette. Segít átkapcsolni, kikapcsolni, bekapcsolni és felkapcsolni önmagunkat és összekapcsolódni más emberekkel. (Milyen jó, hogy a magyar nyelvben ennyi kifejező igekötő van.)

A CubiCup tehermentesít a mostanság oly divatos mindenféle forma-, anyag- és színkavalkádtól; természetes anyagból, egyszerű formával ajándékoz meg. Nem terhel felesleges vizuális-, auditív és taktilis ingerekkel – beéri a kreativitásunk ingerlésével: a tér és struktúra érzékelésével, az előrelátással és a kombinációk átgondolásával. Beéri tisztán az agymunkával.

A CubiCup játék szinte valamennyi térkonvenciónkkal szakít: a kis kockák nem nagy kockába vagy téglatestbe rendeződnek össze; az egyes kis kockák nem a lapjukon, hanem a csúcsukon állnak; az alap nem sima vízszintes felület, hanem egy csúcsukon álló kockákból képzett speciális induló helyzet, amely a ráhelyezett kis kockákat csak és kizárólag csúcsukra állítva képes befogadni. Ugyanakkor a tetraéder formájával őrzi az ókori híres egyiptomi piramisok misztériumát, ami minden az emberi kultúrát ismerő lélekben a tekintélytiszteletet, az emberfeletti munkát és hatalmat szimbolizálja.

A CubiCup több szinten mozgatja az intelligenciánk térlátás területét:
Az intelligencia magába foglalja a problémafelismerő és -megoldó képességet, a környezethez való alkalmazkodást és a tanulás képességét is. Ezek az elemek a CubiCup játékban mind megtalálhatók: minden egyes kocka beillesztésénél problémát elemzünk, megoldási lehetőségeket kutatunk, megoldjuk a problémát és tanulunk a megfigyelt helyzetekből. A környezethez történő alkalmazkodás ezesetben a játékhelyzet, ahogy megtanuljuk viselni a döntéseink következményeit, a nyereséget és veszteséget.
A CubiCup megdönti térkonvenciónkat (ezt minél felnőttebbek vagyunk, annál nehezebbnek érezzük); intenzíven mozgósítja a rész-egész viszony folyamatos észrevételére és ellenőrzésére vonatkozó képességünket (mikortól és meddig látjuk az új kocka által létrehozott helyzetet); a vízszintes felületek és az egy csúcs felé törekvő több irányból induló függőleges felületek váltakozó szemléletét követeli meg.

A CubiCup megragadja a gyerek gondolkodásmódjában 5-8 éves kor között beálló változásokat: 5 éves kor körül a gyerek képessé válik több lehetséges megoldás átgondolására, de nem tudja még alá- és fölérendeltségi struktúrába állítani őket. A CubiCup játék segítségével ez a folyamat felgyorsítható, mert az egyes lehetséges lépések feltárására –kis segítséggel- már képes lehet, innen kiindulva előrehozható a struktúrák kialakítása, ha elérjük, hogy egy-egy lépésnek a következményeit is mérlegelje és ennek birtokában hozzon döntést. Egyszerűen fogalmazva: előre gondolkodjon néhány lépéssel.
A CubiCup segítségével a próba-szerencse (hipotézis nélküli) megoldási kísérletekből a parciális (mereven ragaszkodva az előzetes hipotézishez) megoldási stratégiákon keresztül egyszerűen eljuthatunk az optimális megoldási stratégiához. Amit a játékban megtanulunk és amilyen stratégiával győzni tudunk, az előbb-utóbb áttevődik más területekre és általánosan alkalmazott gondolkodási stratégiává válhat.
A CubiCup alkalmas a gyerek gondolkodásában átlagosan 8 éves kor táján kialakuló analízis-szintézis képességének előrehozatalára, hiszen egyszerű és kézzelfogható módon vezethetjük rá a kockák elhelyezési lehetőségeinek közös elemzésével az elemzés és átfogó szemlélés művészetébe. Nagy segítségére lehet az iskolai feladatokban: az írás és olvasás elsajátításában, a tananyag értelmes tanulásában, a próba-szerencse tanulási módszerek kiszorításában.

A CubiCup a felnőttnek is fontos kondícióban tartó edzőtárs: a mindennapjaink problémamegoldó mechanizmusait rögzíti 5-10 perces élvezetes játékok formájában. Visszatérít és emlékeztet; segít bevésni, hogy a problémamegoldás egy folyamat, amelyben először fel kell ismerni a problémát, tisztázni, hogy kié a probléma, megoldási lehetőségeket kitalálni, választani közülük, majd a megfelelőt megvalósítani, a hatást ellenőrizni és a következtetéseket elraktározni. A CubiCup játékban villámgyorsan és egyszerűen csak kockák segítségével folyamatosan ezt tesszük – akkor is, ha nem vagyunk tudatában.
A CubiCup a játékhelyzet során alakítja a másik személlyel (játszótárs) kapcsolatainkat: a játékban történő küzdelem levezeti a feszültségeket, az egymással való mérkőzés ellenére együtt gondolkodásra és együttműködésre tanít; lehetőséget ad egy semleges területen a siker és kudarc megélésére és feldolgozására; a játék segít megőrizni gyermeki lényük egy fontos részét; mentesít 5-10 percre a felnőtt lét alól; átkapcsol a munkából az otthon világába.
A CubiCup idősebb korban új arculatot kap: a kreatív gondolkodás korábbi dinamizmusának csökkenése folytán az átfogóbb, szintetikusabb rálátással érünk el eredményeket – ez kiváló stratégia a CubiCup játékban való elmélyüléshez. A nagyszülő korosztály emiatt méltó versenytársa lehet a dinamikusan fejlődő unokának és az érett gondolkodású szülő generációnak. Idősebb korban a szellemi frissesség könnyebben megőrizhető olyan rövid játékokkal, amelyek a türelmet nem veszik igénybe, ugyanakkor a gondolkodásmód változása előnyt jelenthet és ezért a szellemi kaland örömén kívül sikerekkel is gazdagítja az idősebb játékost.

Jó játékot és szívesen látunk egy-egy erőpróbára a JÁTÉKFORRÁS Élményboltban, ahol a Cubi Cup mindig asztalon van, mert ez az a játék, ahol a kocka mindig csúcsra tör!

Vissza a főoldalra